Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Call of Duty Performans Rehberi
#1
Bir çok oyuncunun, Call of Duty de yaşadığını gördüğüm fps ve ping sorunlarına kesin çözüm olmasada yararı dokunabilecek ve iyileştirecek bir rehber hazırlama gereği gördüm...




Her nekadar bazı fps sorunları haritaların yanlış tasarımlarından, bazı lag loss sorunları da serverlar yüzünden olsada, birtakım cod ayarları ile daha çekilebilir bir hale indirgenebilir...




Burda yazacağım tüm kodları é tuşu ile (sol da Tab tuşunun üstündeki) konsolu açarak oraya yazmanız gerekmektedir. Bazı kodların işleme konulması için eğer bir servera bağlıysanız ve özellikle fps komutları için ekran kartına reset atmanız gerekir, bunuda /vid_restart komutu ile yapıyoruz.




Ayrıca bu kodları yanına herhangi bir değer vermeden tek başlarına yazarsanız "default" değerlerini ve o anda kullanımda olan değerlerini görürsünüz.




Eğer Kodu doğru kullandıysanız konsola koddan sonra hiç birşey yazılmaz. Fakat yazımda bir hata yaptıysanız hemen ardından “unknown command 'yazdığınız komut’” şeklinde bir hata verir




FPS :




Öncelikle fps mizi görebilmemiz için kullanmamız gereken bir komut var oda /cg_drawfps 1. 0 kullanırsanız kapatırsınız, 2 kullanırsanızda fps ye ek başka bilgilerde görürsünüz ama onlar bize gerekmiyo.




Fps için codda 3 ana ayar mevcut.




/r_displayrefresh (Default=0 yani 60)

/r_swapinterval (Default=1)

/com_maxfps (Default=0)




/r_displayrefresh : Oyunun tazeleme hızını ayarlamak içindir. Bu masaüstünüzde kullandığınız gibidir, ama oyunda bi ayar yapılmazsa 60 a sabitlenmiştir. Fakat sizin ekran kartınız ve monitörünüz izin veriyorsa bunu daha yükseğe çıkarmanız aynı zamanda fps nizide arttırmanız anlamına gelir.




/r_swapinterval : Fps yi hz ye (yahi yukardaki displayrefresh e) kilitler, bu akıcılık anlamında önemlidir abartı fps oynamaları olmaz ama hz yi bir yerden sonra arttıramıycağınız için ekran kartınızdan maksimum performansı almanızıda önler.




/com_maxfps : Oyunun çıkabileceği max fps yi sınırlar. İçinizden “ ulan manyakmıyım ben, niye fps imi sınırlıyım” diyebilirsiniz, ama ilerde lazım olabilir, ne demişler herşeyin fazlası zarar




Önerilen :




/r_displayrefresh 85


Bir çok çözünürlük için uygundur ama 800*600 veya 640*480 gibi çözünürlükler kullanıyorsanız donanımınıza göre 100 ve daha üzerinede çıkabilirsiniz.




/r_swapinterval 0


Eğer hz niz ayarlıyken ve swap açıkken, fps nizden memnun değilseniz swap ı kapatabilirsiniz, böylece ekran kartınızın verebileceği maksimum fpsyi alırsınız ama bazı haritalarda, bazı yerlerde veya çok kişili çatışmalarda büyük fps düşüşleri olabilir buda takılmalara veya atlamalara sebebiyet verebilir bu düşüşleri engellemek için bir kaç performans ayarı anlatıcam ilerde ama bunu yapmanın bir yoluda fps ye üst sınır koyarak çok yükselmemesini ve böylece düşüşlerin daha yumuşak olmasını sağlamaktır.




Bu ayarı konsola yazmak yerine aynı zamanda oyunda options/performance bölümünde “Sync Every Frame” e "No" diyerekte yapabilirsiniz.




/com_maxfps 120


Bu benim uygun gördüğüm bi sayıdır, siz bu ayarı kendinize göre düzenliyceksiniz tabiiki ama 100 altı bir sayı vermemeniz daha uygun olur. Çokta yükseklere çıkarsanız (tabiiki ekran kartınız destekliyosa) yukarda belirttiğim gibi sert düşüşler yaşıyabilirsiniz.




Performans :




Fps performansını arttırmak için grafik ve modelleme detaylarıylada oynayabilirsiniz.



Bunlar :




/r_***mip : Kalite 0 – 4 Performans

Texture kalitesini belirler. Performans arttırımı için 4 yapın.




/r_***mip2 : Kalite 0 – 4 Performans

Oyuncu modellemelerinin kalitesini belirler. Performans arttırımı için 4 yapın.




/r_fastsky : Default 1 – 0 Kapalı

Gökyüzünün çizilip çizilmiyceğini belirler. 0 verirseniz gökyüzü düz beyaz olarak çizilir. Performans arttırımı için 0 yapın.




/r_drawsun : Default 1 – 0 Kapalı

Güneşin çizilip çizilmiyceğini belirler. 0 verirseniz güneş çizilmez, ayrıca güneşe bakınca oluşan göz alma hadiseside oluşmaz. Performans arttırımı için 0 yapın.




/r_lodscale : 0 – 3 (Ondalıklı)

Bu komut objelerin boyutlandırılması için kullanılır. Yani ne kadar küçük değer girilirse objeler o kadar uzaktan yinede detaylı görülür. 0 girilmesi ne kadar uzaklaşırsanız uzaklaşın objelerin detaylı görünmesini sağlar. Performans arttımı için büyük değerler kullanın (ondalıklı değer girilebilir).




/r_finish : Default 0 – 1 Açık

Default olarak kalması yani 0 rivayete göre bir miktar fps arttırımı sağlıyor, ama neden veya nasıl bilmiyorum, deneyebilirsiniz.




Bundan sonraki ayarları gene oyunda options/performance sekmesinde bulabilirsiniz.




/r_lodbias : Performans 0 – 4 Kalite

Bu komut model detayını belirler. Performans arttırımı için küçük değerler kullanın.




/r_dynamiclight : 1 Default, 0 Kapalı, 2 Models Only

Dinamik ışıklandırmayı ayarlar. Performans arttırımı için 0 yapın.




/cg_blood : Default 1 – 0 Kapalı

Oyuncular yara aldığında oluşan kan efektini ayarlar.



/cg_brass : Default 1 – 0 Kapalı

Ateş ederken silahtan çıkan mermi kovanlarının gösterilip gösterilmeyeceğini ayarlar.



/cg_marks : Default 1 – 0 Kapalı

Duvarlarda ve yüzeylerde olşuan kurşun izlerinin gösterilip gösterilmeyeceğini ayarlar.




Ayrıca :




Bilmenizde yarar olduğunu düşündüğüm iki komut var :



/com_hunkmegs (Default=128)

/timedemo “demo_adi”





/com_hunkmegs : Bilgisayarınız belleğinde oyun için ayrılıcak olan cache miktarını belirler. Cache miktarının fazlalığı her haritada kullanılan ortak bileşenlerin hafızaya yüklenerek, aynı haritanın bir sonraki yüklenişinde veya ortak bileşinleri kullanan haritaların yüklenişinde yüklenme süresini kısaltır. Ne kadar yüksek olursa o kadar iyi ama tabiiki gerçek ram miktarınızı geçicek veya zorluycak bir değer olmamalı, genellikle gerçek belleğinizin yarısı uygundur.




/timedemo “demo_adi” : Bu komuta daha önce aldığınız bir demonun adını verirseniz o demoyu yüksek hızda oynatıcak ve sonucunda o demodaki min, max ve ortalama fps değerleriniz size bildiricektir ayrıca bir excel dosyasında saniye saniye aldığınız fps lerin dökümünü size döndürecektir...



Daha detaysız bilgi için

http://cod-center.com/?page=articles&id=13

http://www.tweakfactor.com/articles/...odtweak/1.html


Ping Pong :




Fps konusundada dediğim gibi burda anlatıcaklarım bu soruna tam bir çözüm olamayacak malesef sadece pingleri oynanabilir düzeye çekmeye çalışıcaz.




Unutulmaması gerekirki, eğer serverdaki herkesin pingi aynı anda zıplıyorsa, kendi bağlantınız hakkında endişelenmeniz gerekmez, tabi herkesin pingi aynı anda artarkende bazılarınınki 200 olur bazıları 90 bu normaldir.




Fakat herkes normal pinglerde seyrediyosa ve sizin ping çoşmuşsa 200-300 ve daha fazlası (tabiki dial-up hariç ) o zaman sizde bir sorun vardır demektir, bunlar içinde bazı tweakler anlatıcam ama oyuna girmeden önce arkada kazaa - eMule gibi p2p programların, msn - icq gibi chat programlarının veya kendini update eden programların çalışmadığından emin olun. Tabii update eden derken oyuna girmeden gidin antivirus ve güvenlik programlarını kapatın demiyorum, ama sizden habersiz update yapmalarını engellerseniz sorun olmaz.




Lagometer :




Öncelikle lagometer hakkında bilgi vermek istiyorum. Lagometer oyun esnasında sizinle server arasındaki iletişim hakkında bilgi veren ufak bir penceredir. Bu pencereyi görmek için /cg_lagometer 1 komutunu kullanmalisiniz. 0 girerseniz lagometeri kapatirsiniz.



Lagometer 2 kısımdan oluşur. Ortadan noktalı beyaz bir çizgiyle ayrılmıştır

si üstteki mavi çizginin bulunduğu bölüm.
si alttaki yeşil duruma göre sarı ve kırmızı çizgilerin bulunduğu kısım.
1. Kısım “snapshot” olarak tabir edilen paketlerin bilgisayarınızdaki işlenme durumunu gösterir. Snapshot bir nevi screenshot olarak düşünülebilir. Defaultu 20 dir. Bu, server oyunun oynandığı haritanın veya “dünya” nın durumu hakkında tüm oyunculara saniyede 20 frame gönderiyor demektir. Yani snapshots oynanılan mekanı yaratmakta ve değişikleri oyunculara bildirmekte kullanılan bir olaydır. Buna göre bilgisayar size gönderilen snapshotları alır ve sizin görüş alanınızdaki kısmını renderlıyarak görmenizi sağlar. Tüm oyunlcular sn de 20 defa tüm oyun alanının snaplerini alırlar fakat sadece kendi gördükleri veya görebilecekleri alanlar renderlar diğer kısımlar üzerinde bir işlem yapılmaz (Tabi hile vs durumları hariç).




Üstteki kısım alınan snapshotlardan renderlanan frame sayısını alttaki kısım ise alınan toplam snapshot miktarını gösterir, üstteki kısımda her pixel bir frame denk gelirken, alltaki kısımda her pixel bir pakete tekabul etmektedir.




Üstteki mavi kısımda oluşan küçük sarılıklar alınan snapshotlardan biligsayarınız tarafından çoğaltılarak üretilen bi kısmının renderlanamadığını göstermektedir ki bu çok önemli değildir.
Reply
#2
Sarılıkların sıklaşması, artması be boyutlarının yükselmesi snapshot kaybının fazlalığını belirtir, bu durum geçene kadar server oyuncuları en son oldukları yere çeker, halbuki oyuncular bilgisayar larına göre hareket etmişlerdir. Bu tam yürürken hop geçtiğiniz bi yere geri gelmeniz olayıdır.




Eğer sarı kısım aralıksız ve gittikçe büyüyen bir üçgen şeklindeyse bu pingin stabil olmadığını ve kararsız bi yapı izlediğini belirtir. Sarı üçgen büyüdüğünde snapshot renderlanması bi süre durmuş demektir ve bu durumda sizin bilgisayarınız oyuncuların yerini tahmin etmeye çalışır, bu da oyun içinde donmalarla veya oyuncuların ışanlanmasıyla kendini gösterir.




Alttaki kısımda oluşan kırmızı ve yüksek çizgilerse “packet loss” anlamına gelir. Server tarafından size gönderilen paketler ya “transmission” sırasında kaybolmuş yada cpu nuz bunu işleyememiştir, yorgunkluktan (ard arda screenshot almak veya arkada cpu yu meşgul eden programların çalışması gibi).




Eğer üst taraffa sarılıklar artarken, alt kısımdada packet losslar görünüryorsa, oyun tamamen saçmalar oyuncular ışınlanır sonra geri gelirler sonra alakasız bir yerde bulurlar kendilerini sonra tekrar geri gelirler vs.




Lagometerı bu şekilde bilip takib ederseniz sorunun neden kaynaklandığı, dolayısıylada nasıl bir çözüm gerektiği hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.




Bu kısımda aşağıdaki yazıdan yararlanılmıştır.

http://awits.com/Community/index.php...***=1973&st=0&




Performans :




Evet net performansı içinde 4 ana komut vardır :



/snaps (Default=20)

/rate (Default=5000)

/cl_maxpackets (Default=30)

/pb_sleep (Default=60)




/snaps : Kablo ve dsl için önerilen = 40

Yukarda anlattığım gibi sn de alıcağınız “snapshot” miktarını frame olarak belirtmeye yarar. Önerilen değeri kullanabilirsiniz ama lag durumlarında daha da arttırmanız olumlu sonuç verebilir.




/rate : Kablo ve dsl için önerilen = 25000

Bu komut bağlantınızın sn de alabileceği maximum byte miktarını belirler. Laglı durumlarda düşürmeniz daha uygundur, 10000 veya 15000 gibi bir değer kullanabilirsiniz.




/cl_maxpackets : Kablo ve dsl için önerilen = 100

Bu ayarda, servera sn de gönderdiğiniz max paket miktarını ayarlar. Laglı durumlarda düşürmeniz önerilir ama çok düşürmenizde olumsuz etki yapar.




/pb_sleep : 20 - 500

Bu komut pb nin (anti-cheat programı) iki işlem arasında ne kadar “uyuycağını” belirtir. Hızlı bağlantıya sahip olanlar düşürebilir ama bağlantısı yavaş veya lag sorunu olan arkadaşlar arttırsın 300 veya 500 gibi değerler kullanılabilir.





Daha detaysız ve detaylı bilgi için

http://cod-center.com/?page=articles&id=13

http://ucguides.savagehelp.com/Quake3/connection.html




2. url Quake 3 için ama ayarlar oldukça benzerlik gösteriyo, zaten Cod da quake 3 motoru kullanıyor bu linkte altlarda bi yerde her bağlantı için rate, maxpackets gibi ayarlar için uygun değerler verilmiş onları inceliyebilirsiniz, yalnız burdaki “cl_packetdup” ayarı artık coda kullanılmıyor.




Ayrıca tüm Cod komutlarına burdan ulaşabilirsiniz, yalnız yukardada dediğim gibi bazıları artık devre dışı...




boodizm.net




Config :




Son olarak nasıl config oluşturulucağını ve kullanılıcağını anlatıcam ki bu ayarları herseferinde tekrar tekrar yapmak zorunda kalmıyasınız.


Burda anlattığım ayarları ve varsa sizin başka ayarlarınızı yaptıktan sonra yine konsola



/writeconfig konfig_adi



yazarsanız config iniz o adla harddiskinizde “.....Call of Duty/Main” altına kaydedilir, daha sonra oyuna girdiğinizde konsolu açıp



/exec konfig_adi



derseniz konfiginiz aynı şekilde yüklenir. Bunuda her seferinde yapmak istemezseniz yine main klasörü altında “autoexec_mp.cfg” diye bi dosya yaratıp onuda text editörüyle açmak süretiyle içine “exec konfig_adi” yazarsanız konfiginiz oyunu her açışınızda yüklenir...
Reply


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Call of Duty'in yeni sahibi TazZ 0 1,193 23.02.11, 03:49:30
Last Post: TazZ
  Call of duty black ops E3 videolar TazZ 0 1,065 23.02.11, 03:48:51
Last Post: TazZ
  Call of Duty serisinin en pop boyutlu Modern Warfare 2! TazZ 0 1,088 23.02.11, 03:47:38
Last Post: TazZ
  Call of Duty 4; v1.7 yama TazZ 1 1,143 23.02.11, 03:46:07
Last Post: Fatih Arslan



Users browsing this thread: 1 Guest(s)