Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
başörtüsü ile ilgili ayetler
#1
Tesettürle ilgili ayetler:

“Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına dış elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle Bu onların tanınıp, kendilerine sarkıntılık edilmemesi için daha uygundur Allah çok yarlığayıcı ve çok esirgeyicidir” (el-Ahzâb, 33/59)

“Mümin kadınlara da şöyle: Gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar Zinet yerlerini açmasınlar Bunlardan kendiliğinden görünen kısmı müstesnadır Baş örtülerini yakalarının üstüne koysunlar Zinet yerlerini kendi kocalarından, babalarından, kocalarının babalarından, oğullarından, kocalarının oğullarından, kendi erkek kardeşlerinden, kendi kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, kendi kadınlarından, kölelerinden, erkeklik duygusu kalmayan hizmetçilerden veya henüz kadınların gizli yerlerine muttali olmayan çocuklardan başkasına göstermesinlerGizleyecekleri zinetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar Ey müminler! Hepiniz Allah’a tövbe edin Böylece korktuğunuzdan emin” umduğunuza nail olasınız” (en-Nûr, 24/31)

“Ay halinden kesilmiş ve evlenme için ümidi kalmamış olan yaşlı kadınlar zinet yerlerini erkeklere göstermemek şartıyla dış elbiselerini bırakmalarında onlar için bir günah yoktur Bununla birlikte yine de sakınmaları kendileri için daha hayırlıdır” (en-Nûr, 24/60)

Tesettürle ilgili hadisler:

Umeys’in kızı Esma’dan nakledildi Dediki: Resulüllah (sav) bir gün Hz Aişe (ranha)’nın evine girdi Kızkardeşi Esma yanında idi Üzerinde Vucudunun hertarafını örten ve yenleri geniş bir elbise vardı Resulüllah (sav) onu görünce kalkıp dışarı çıktı Hz Aişe (ranha) kızkardeşine “buradan uzaklaş Resulüllah (sav) sende hoşlanmadığı bir şey gördü” dedi Hz Esma uzaklaştı arkasından Resulüllah (sav) içeriye girdiHz Aişe (ranha) niçin kalkıp gittiğini sordu Resulüllah (sav) de elbisesinin yenini sadece parmakları görünecek şekilde ellerinin üzerine çekerek şöyle cevap verdi: “Kızkardeşini görmedinmi? Müslüman bir kadın şurasından başkasını gösteremez (Mecmeu’zzevâid nr:4168)

Bu hadis-i şerif’ten hz Esma’nın giydiği elbisenin bedenini örttüğünü fakat kollarında açıklık olduğunu bunun üzerine Resulüllah (sav) bu kıyafetinden hoşlanmadığını ellerinin üstünün parmaklara kadarda örtünmesi gerektiğini islam alimleri anlamışlardır ve de böyle ifade etmişlerdir

Usame bZeyd (ra) nakletti Dediki:

“Resulüllah (sav) Dihye’tül- Kelbi’nin kendisine hediye ettiği mısır kumaşlarından sık dokunmuş bir elbiseyi bana giydirdi bende onu hanımıma giydirdim Resulüllah (sav) daha sonra bana sordu: ne oldu Mısırdan gelen elbiseyi giymiyorsun? Dedimki ey Allah’ın resulü ben onu hanımıma giydirdim Resulüllah (sav) buyurduki altına pijama türünden bir şey giymesini ona emreyle Çünkü ben o elbisenin kemiklerinin hacmini belli etmesinden korkuyorum” (Ahmet b Hambel)

Ibn-i Abbas (ranhuma)’dan dediki: “Resulüllah (sav) kadınlardan erkeklere benzeyenlere, erkeklereden de kadınlara benzeyenlere lanet etti” (Buhari nr:5751, ebu Davut nr:4098, Ahmet bHambel nr:3149, Nesei nr:9161)

“Ümmetimin son dönemlerinde bir takım adamlar olacaktır Erkekler gibi eğerlerin (bineklerin) üzerine binip cami kapılarına ineceklerdir Hanımları ise giyinik uryandır, (giyinik çıplaktır), başları üzerinde arık deve hörgücü gibisi vardır Onalara lanet edin Zira onlar lanet olunmuşlardır” (Ahmet bHambel - müsned nr6786, Ibn-i Hibban sahih nr:5655-7347)

Hz Âişe’den rivâyete göre, bir gün Hz Ebû Bekir’in kızı Esmâ ince bir elbise ile Allah Resulunun huzuruna girmişti Resulullah (sas) ondan yüz çevirdi ve şöyle buyurdu: “Ey Esma! Şüphesiz kadın erginlik çagına ulaşınca, onun şu ve şu yerlerinden başkasının görünmesi uygun değildir” Hz Peygamber bunu söylerken yüzüne ve avuçlarına işaret etmişti” (Ebu Davûd, Libâs, 31) “Allah Teâlâ ergin kadının namazını başörtüsüz kabul etmez” (İbn Mâce, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160; Ahmed b Hanbel, IV, 151, 218, 259)

“Erkeğin avret yeri göbeği ile diz kapağı arasıdır” (Ahmed b Hanbel, II, 187) Diz kapağı avret yerindendir” (Zeylai, Nasbu’r-Raye, I, 297)

Sahih-i Müslim’de Ebû Hüreyre (ra} tarafından bir rivayette Peygamberimiz, giyindiği halde açık olan, yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınların Cehennemlik olduklarını, Cennetin kokusunu bile alamayacaklarını bildirirler (Müslim, Libas-125)

Harbın oğlu Züheyr bana anlattı:bize Cerir Sehl’den o da babasından o da ebu Hureyre (ra)’den nakletti Ebu Hureyre (ra) dediki:Resulüllah (sav) şöyle buyurdu:

Ateşlik iki sınıf insan ki ben onları henüz görmedim Yanlarında sığır kuyruğu gibi kamcılar olup insanları onlarla döven topluluk ve biride bir takım kadınlar topluluğudurki bunlar giyinik, çıplaktırlar Görenleri yoldan saptıran ve kendileri de haktan sapanlardır Başları bir tarafa sarkan deve hörgücü gibi olacaktır Bunlar cennete giremiyecekler, kokusu şu kadar! Şukadar! Yürüme mesafesinden alındığı halde bunlar cennetin kokusunu da bulup alamıyacaklardır (Müslim - sahih bab: libas ve’l- zineh hadis nr3971)

Alkame bin Ebi Alkame annesinin şöyle dediğini rivayet eder:

“Abdurrahman’ın kızı Hafsa’nın başında, saçını gösterecek şekilde ince bir başörtüsü olduğu halde Hz Âişe’nin huzuruna girdi Hz Âişe başından örtüsünü alarak ikiye katladı, kalınlaştırdı (Muvatta’, Libas:4)

Hz Ömer (ra) ise, cam gibi şeffaf olmasa da, giyindiği zaman altını iyice belli eden elbisenin kadınlara giydirilmemesi hususunda mü’minlere ikazda bulunmuştur (Beyhakî Sünen, 2:235)

İmam Serahsî bu nakilden sonra, kadının giydiği elbise çok ince de olsa yine aynı hükmü taşır, şeklinde bir açıklama getirir Daha sonra da, “Giyindiği halde açık” olan mealindeki hadisi kaydeder ve şöyle der: “Bu çeşit bir elbise şebeke (ağ) gibidir, örtünmeyi temin etmez Bunun için yabancı erkeklerin bu şekilde giyinmiş bir kadına bakması helâl olmaz” (el-Mebsût, 10:155)

“Kadın örtülmesi gereken avrettir Dışarı çıktığı zaman şeytan ona gözünü diker” (Tirmizî, Radâ, 18) Hz Âişe (Ranhâ)’dan nakledilen; “Allah Teâlâ erginlik çağına ulaşan kadının namazını başörtüsüz kabul etmez” (İbn Mace, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160) hadisi saçları da kapsamına alır

Hz Âişe (r anhâ) ilk başörtüsü uygulamasını şöyle anlatır: “Allah ilk muhâcir kadınlara rahmet etsin onlar; “Baş örtülerini yakalarının üstüne taksınlar…” (en-Nûr, 24/31) ayeti inince etekliklerini kesip bunlardan başörtüsü yaptılar” Yine Safiyye binti Şeybe şöyle anlatır: “Biz Âişe ile birlikte idik Kureyş kadınlarından ve onların üstünlüklerinden söz ettik Hz Âîşe dedi ki: Şüphesiz Kureyş kadınlarının birtakım üstünlükleri vardır Ancak ben, Allah’a yemin olsun ki, Allah’ın kitabını daha çok tasdik eden ve bu kitaba daha kuvvetle inanan Ensar kadınlarından daha faziletlisini görmedim Nitekim Nûr sûresinde “Kadınlar başörtülerini yakalarının üstüne taksınlar…” ayeti inince, onların erkekleri bu ayetleri okuyarak eve döndüler Bu erkekler eşlerine, kız, kız kardeş ve hısımlarına bunları okudular Bu kadınlardan her biri etek kumaşlarından, Allah’ın kitabını tasdik ve ona iman ederek başörtüsü hazırladılar Ertesi sabah, Hz Peygamberin arkasında başörtüleriyle sabah namazına durdular Sanki onların başları üstünde kargalar vardı” (Buharî, Tefsîru Sûre, 29/12; İbn Kesîr, Muhtasar, M Alî, es-Sâbûnî, 7 Baskı, Beyrut 1402/1981, II, 600)
Reply


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Yaşar Nuri Öztürk tarafından tahrif edilen bazı ayetler KoLiK 0 1,205 24.04.11, 05:00:56
Last Post: KoLiK
  Peygamber Efendimize (s.a.v) Kur’an’ın Dışında da Vahiy Geldiğine İşaret Eden Ayetler KoLiK 0 450 24.04.11, 04:54:53
Last Post: KoLiK
  Peygamber Efendimize (s.a.v) İtaati Emreden Ayetler KoLiK 0 402 24.04.11, 04:54:26
Last Post: KoLiK
  Allah'ı Zikretmekle ilgili bazi ayetler. KoLiK 0 323 24.04.11, 04:50:10
Last Post: KoLiK
  Kur'an-ı Kerim'de Yer Alan "Zerre" İle İlgili Ayetler KoLiK 0 460 24.04.11, 03:24:24
Last Post: KoLiK



Users browsing this thread: 1 Guest(s)