Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trigliserid neden yükselir
#1
Trigliserid; Bitkisel ve hayvansal yağların ana bileşenidir. Yağ ve yağ içeren tereyağ, margarin, mısır özü, canola yağı tamamıyla trigliserid formatındadır. Kişi yağlı yiyorsa ve alkolü fazla miktarda tüketiyorsa trigliseridin yüksek çıkma olasılığı çok yüksektir.

Trigliserid yüksekliği, kolesterolden farklı olarak yediğimiz et ve yağdan ziyade şeker, patates, pirinç, nişasta, un gibi yiyeceklere, yani karbonhidrat grubuna bağlıdır. Trigliserid seviyesindeki yükseklik, eğer genetik değil ise, iyi bir diyetle, birkaç günde normale dönebilir. Trigliserid seviyesini ölçtürürken bir gece önce alkol almamış, ağır yemek ve tatlı yememiş olmak gerekir.

Trigliserid nasıl açığa çıkar?

Çok fazla doymuş yağ, karaciğer tarafından kollestrol oluşturur ve kandaki kolestrol seviyesini yükselir. Üzerine çok fazla kalori alındığında ve alkol alındığında ise, karaciğer bunu trigliseride dönüştürür ve kandaki trigliserid seviyesini yükselttir.

Normal trigliserid seviyesi 150 mgr/dl. dır. 200 mgr/dl. üzerindeki kişilerin damar tıkanıklığına bağlı felç geçirme riski % 30 artar.

Trigliseridi düşürmek için ne yapmak lazım?

* Karbonhidratlı yiyeceklerden, özellikle şekerden uzak durun. Gazlı içecekler ve hazır meyve sularını kesin.

* Zayıflayın ve normal kilonuza inin.

* Margarinden uzak durun, yemeklerinizde zeytinyağı kullanın.

+ Sebze ve meyve tüketiminizi artırın.

* Alkolü kesin.

* Oomega-3 ‘ün bulunduğu besinler alın.

* Cips ve kızartmalardan uzak durun.

* Mantı, pilav, hamur işleri, börekler ve hatta ekmek tüketimini azaltın.

* Günde yarım saatten fazla spor ve egzersiz yapın.

* Diyet yapmanıza rağmen trigliserid seviyeniz düşmüyorsa doktora gitmenizde yarar var.

Trigliseridi düşüren yiyecek ve bitkiler :

Somon balığı, ton balığı, uskumru.

Ceviz, badem, fındık.

Soya fasülyesi, kuru fasulye, nohut, mısır, mısır unu.

Patates, domates, havuç, pırasa sarmısak. soğan, lahana, semizotu, brokoli, marul ve diğer yeşil yapraklı sebzeler.

Kiraz, çilek, elma, erik, limon

Bira mayası,

Adaçayı, Ardıç, Ay Çiçeği, Buğday Çimi, Karabaş Otu, Kekik, Kuşdili, Nane, Çavdar.

Keten tohumu yağı, kanola yağı, soya yağı,Trigliserid seviyesini düşürür.
Reply


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Neden Kurutulmuş Bezelye Tüketmeli? bilgili50 0 455 25.12.12, 11:48:38
Last Post: bilgili50
  Yazın kilo aldıran 6 temel neden Bullem 0 328 04.09.12, 19:22:14
Last Post: Bullem
  Şişmanlığın artmasına yol açan 10 neden (devamı) yelizkorkmaz 0 293 01.05.12, 19:57:33
Last Post: yelizkorkmaz
  Şişmanlığın artmasına yol açan 10 neden yelizkorkmaz 0 257 01.05.12, 19:56:25
Last Post: yelizkorkmaz
  Abur cubur neden zararlı? yelizkorkmaz 0 292 15.03.12, 12:20:37
Last Post: yelizkorkmaz



Users browsing this thread: 1 Guest(s)