Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2 saat spor yerine sadece el sallayarak zayıfla
#1
Zayıflamaya karar verdiğimizde hep yaptığımız bir yanlış var. Fazla olan enerjimizi harcamak için kendimize zaman ayırmaya karar veririz. Zayıflama, hereketle başlar deyip bir spor merkezinde spor yapmaya veya yürümeye başlarız. Nasıl olsa spor yapıyoruz veya yürüyoruz diye de bütün gün hareketsiz kalıp o iki saati bekleriz. O iki saatte yapabildiğimiz hareketin maksimumunu yapar hatta kullandığımız aletlerde kaç kalori harcadığımızı kontrol ederiz. Tüm sporumuzu yaptıktan sonra da aletlerde yazan, harcanan kalori miktarını beğenmez, hadi canım bu kadar yorgunluğa bu kadar az kalori mi harcanırmış, yanlış bunlar deyip inanmayız bile.

Yanlış bunun neresinde derseniz, genelinde derim. Günde sadece 2 veya 3 saat spor yaparak zayıflarsınız ama yeteri kadar değil. Bunun çok daha kolayı var, zayıflayabilmek için günlük harcamalarımızın yanında mutlaka ekstra spor yapmamız lazım ki fazladan enerji harcayabilelim. Aynı ilkokulda öğrendiğimiz havuz problemi gibi. Harcanan enerjinin, daima alınan enerjiden fazla olması gereklidir. Zayıflamaya karar verdiğimizde eğer alınan enerji ile harcanan enerji birbirine eşitse , o zaman kilo veremeyiz.

Mutlaka hacanan enerjinin, alınan enerjiden fazla olması gereklidir. O zaman ne yapıyoruz, önce alınan enerjiyi azaltıyoruz, bunu diyet yaparak gerçekleştiriyoruz. Sonra da harcanan enerjiyi arttırıyoruz. Bunu da spor veya yürüyüşle sağlıyoruz. Günde en az on bin adım atmamız gerekiyor, eğer zayıflamak istiyorsak. Buda aşağı yukarı 7-8 kilometre eder. Demekki günde ortalama bu kadar adım atmamız gerekli. İşte tüm yanlış burada başlıyor. Biz çok sabırsız olduğumuz için bu 10.000 adımı hemen bir seferde yürüyüp bitirmek istiyoruz. Nede olsa görevimizi harfiyen yerine getirmiş olacağız ve on bin adımı attığımız için fizik kurallarına göre kilo vereceğiz.

Ne kadar yanlış düşünce. Aslında bu söylenen on bin adım olayı bizim sürekli olarak metabolizmamızı çalıştırmamız için söylendi. Yoksa günde 2 saatte on bin adım at sonra bütün gün yat. Siz günde 8-10 saat büroda çalışıyorsunuz, masa başında veya bilgisayar başında, sonra tamam benim saatim geldi deyip 2 saatte deliler gibi spor yapıyorsunuz. Oh ne ala, fizik kuralları da size kilo verdiriyor. Yok öyle bir şey. Fizik kuralı falan dinlemiyor bu kilolar, durduğu yerde duruyor.

Hepimiz ,motorlu taşıtları tanırız. Şimdi düşünün, bir araba düz yolda saatte 90 kilometre hızla 100 kilometre giderse mi daha çok benzin harcar yoksa 100 kilometre şehir içi trafikte dur, kalk, kırmızı ışık vs diye giderse mi daha çok benzin harcar. Şüphesiz ki şehiriçi trafikte… Şimdi düşünelim biz günde 2 saat ağır spor yaparak mı daha çok enerji harcarız yoksa gün içinde sürekli hafif hareketlerle mi ? İşte şimdi konu başlığını tekrar okuyalım. 2 saat ağır spor yapmak yerine bütün günboyunca kilolarımıza el sallarsak daha çok enerji harcarız ve daha kolay zayıflarız.

Ne demek istediğimi anladığımıza göre , bütün gün el sallamak yerine daha gerçekçi hareketler düşünelim. Şimdi hep birlikte masa başında bir kişinin hangi hareketleri yaparak daha çok enerji harcayabileceğini düşünelim.

Her aklına geldiğinde kollarını yukarıya kaldırıp ensende birleştirebilirsin sonra tekrar aşağıya alıp tekrar yukarı kaldırıp ensende birleştirebilirsin hatta bunu üç sefer üst üste yapabilirsin.
Ara sıra her iki ayağını hafifçe yukarıya doğru kaldırırsın sonra bırakıp tekrar kaldırırsın.
Her iki dizini kıvırıp, hafifçe dizlerini karnına doğru çeker ve bacaklarını tutabildiği kadar havada tutmaya çalışırsın bunu her seferinde 3 kez tekrarlayabilirsin.
Otururken karın kaslarını kasıp tutabildiği kadar o şekilde tutarsın, bunu da beş kez arka arkaya yaparsın.
Aynı hareketi sırt kaslarını da kasarak tekrarlayabilirsin.
Masandan kalkıp yandaki masaya kadar gidip gelebilirsin. ( bakın bu çok büyük bir enerji kaybı olur bunu gün içinde 10 defa yaparsanız yaklaşık her defasında 15-16 adım atmış ama harekete hep sıfırdan başladığınız için kısa bir mesafe olsa bile 3 kat enerji harcarsınız, aynı taksimetre açılışı gibi. )
Su içmek için sık, sık su sebilinin yanına gidebilirsiniz, hem su içmiş ve yağlarınızı yakmış olursunuz, hemde hareket etmiş olursunuz
Asansör yerine merdivenleri kullanabilirsiniz. Hatta sırf hareket etmek için, eğer müsaitse bir üst kattaki akadaşınızı ziyaret edip tekrar masanıza dönebilirsiniz.
Arabanızı daha uzağa park edip yürüyebilirsiniz. Hatta yakın mesafelerde hiç araba kullanmayıp yürüyüşü tercih edebilirsiniz. Her adımınızda nekadar çok enerji harcadığınızı düşünün ve bu sizi mutlu etsin.Çünkü fazladan yediğiniz tatlı veya bir kurabiye bu adımlarla yavaş, yavaş vücudunuzdan dışarıya atılıyor.
Aslında daha birçok haraket ve egzersizleri siz kendi çalışma ortamınızda düşünebilirsiniz. Böylece yapabildiklerinizi çeşitlendirirsiniz.
Reply


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Düzenli Spor Yapanlara Yönelik Beslenme Tavsiyeleri bilgili50 0 278 25.04.12, 17:42:33
Last Post: bilgili50
  Kan Grubuna Göre Zayıfla! yelizkorkmaz 0 185 24.04.12, 10:35:44
Last Post: yelizkorkmaz
  Spor yapın yaşlanmayı yavaşlatın yelizkorkmaz 0 245 22.03.12, 12:38:29
Last Post: yelizkorkmaz
  Spor yaptım, sağlıklıyım yelizkorkmaz 0 255 16.03.12, 00:23:15
Last Post: yelizkorkmaz
  Obezitenin sebebi sadece yemek değil yelizkorkmaz 0 262 15.03.12, 12:16:51
Last Post: yelizkorkmaz



Users browsing this thread: 1 Guest(s)