Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sigarayı bırakınca kilo almayın
#1
Dumansız hava başladı. Aktif içicilerin sigarayı bırakmalarına, pasif içicilerin de gördükleri zarardan kurtulmalarına yol açan dumansız havalı bugünlerde sigara bırakanların beslenmesine dikkat çekmek istedik.

Çünkü bir boşluk içinde olan birey o zamana dek sürdürdüğü davranışın yerine bir şeyler koymak istemektedir. Bu yöntemlerin en başında aşırı yağlı ve kalorili yiyecekleri atıştırmak gelmektedir.

Halbuki bireyi bu davranışa sürükleyen başlıca nedenler şunlardır;

Var olan el alışkanlığı
Sigarasız sürelerde bir şeyler yapma isteği
Sigarayı bırakmış olmanın verdiği stres
Ağzın boş kalmış olmasına bağlı devamlı yeme isteği
Bir rahatlama yöntemi haline gelmiş olan sigara yerine yeni çareler arama
Konsantrasyon güçlüğü ile mücadele
Çevreden sıkça gelen sorular ve bunların yarattığı baskı

Bütün bu nedenlerden dolayı atıştırma, sigarayı bırakan bireylerin ilk başvurduğu rahatlama yöntemlerinden biri olmuştur. Fakat bu sağlıklı bir çözüm yolu değildir. Geçici süre için başlayan ve stresle baş etme gibi bir nedenden dolayı gün içi sıkça tekrarlanan bu davranış, zamanla yaşamın bir parçası haline gelmektedir. Bunun sonucunda ise sağlıksız beslenme alışkanlığı olan bir birey ortaya çıkmaktadır. Aynı sigarada olduğu gibi, sağlıksız beslenme alışkanlıklarının da olumsuz etkileri 2-3 gün gibi kısa bir dönemde oluşmamaktadır.

Sağlıksız beslenmenin ve atıştırmanın, alışkanlık haline dönüşmesi tehlikeli bir durumdur. Beraberinde getirdiği vücut ağırlığındaki artış ise koroner kalp rahatsızlıkları, kolesterol, damar sertliği, hipertansiyon, diyabet, gut, kanser karaciğerde yağlanma, nefes darlığı, eklemlerde zorlanma ve buna bağlı rahatsızlıklar gibi pek çok hastalığa neden olacaktır.

Bütün bu hastalıklarından korunmak ve beslenme alışkanlığımızın sağlıklı hale getirebilmemiz için yapmamız gerekenler ise şunlardır;

Sigarayı bıraktıktan sonra başta tatlılar olmak üzere, abur, cubur alışkanlığı kazanmayın.
Yüksek kalorili ve aşırı yağlı, cips, çikolata, gofret, şekerlemelerden uzak durun.
Özellikle çiklet tüketiminin artış gösterdiği bu dönemde şekerli çikletler yerine, şekersiz olanları tercih edin.
El alışkanlığını baskılamak için kuruyemiş tüketiminizi arttırmayın.
Genellikle boş kalınan zamanlarda artacak atıştırma isteğinizi hobiler edinerek engelleyin.
Tek tip beslenmekten kaçının.
Öğünlerinizde besin çeşitliliği sağlayın.
Bir öğünde aşırı miktarlarda besin tüketmeyin.
Ağır ve yağlı yiyecekler yemekten kaçının.
Gün içinde sık sık ve az beslenin.Böylelikle atıştırma ihtiyacı duyduğunuzda gün içi enerji tüketiminiz çok artmamış olacaktır.
Bu atıştırmalarda işlem görmüş gıdalar yerine meyve tercih edin.
Posa tüketiminizi arttırın.
Öğünlerde sebze ve salata tüketmeyi ihmal etmeyin. Böylelikle acıkma süreniz düzenlenecek ve atıştırma ihtiyacı duymayacaksınız.
Sadece ana öğünlerle değil, ara öğünleri de tüketerek beslenin.
Ana yemeklerde ve ara öğünlerde süt ve yoğurt tüketimini ihmal etmeyin.
Öğünlerini düzenli olarak aynı saatlerde tüketmeye özen gösterin.
Her bireyin metabolizmasının, beslenme alışkanlıklarının, yaşam tarzının farklı olduğunu unutmayın. Bireye özgü beslenme programınız için mutlaka bir beslenme ve diyet uzmanın ile görüşün.
Reply


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Karbonhidrat Diyeti ile Karbonhidrat Alımını Azaltarak Kilo Verin Faruk Arslan 0 645 12.04.13, 17:50:01
Last Post: Faruk Arslan
  Kilo vermeyi engelleyen 9 faktör Bullem 0 368 07.11.12, 21:28:26
Last Post: Bullem
  Kilo ve Sebepleri enginon07 0 449 06.10.12, 13:38:00
Last Post: enginon07
  Kilo Kaybını Hızlandırmak enginon07 0 425 06.10.12, 13:33:26
Last Post: enginon07
  Kilo Vermek İçin Uyuyun Faruk Arslan 0 314 22.09.12, 14:18:18
Last Post: Faruk Arslan



Users browsing this thread: 1 Guest(s)