Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
fazla kilolar gözünüzü korkutmasın
#1
Tatil sonrası fazla kilolu görünüyor olabilirsiniz, sakın paniğe kapılmayın. Çünkü gördüğünüz fazlalık gerçek kilo olmayabilir. Şu ihtimallere bir göz atın. Belkide iki gün sonra fazla kilo kendiliğinden gidebilir.

- Uzun yolculuklarda hareketsiz kalınca vücutta şişlikler meydana gelebilir.
- Günlük rutin yaşamın dışına çıkmak bağırsak düzeninizi etkilemiş olabilir, kabızlık sorunu nedeniyle kilo fazla görünür.
- Bir gün önce tuzlu bir sos veya yemek yediyseniz ertesi gün ödem oluşabilir.
- Az su içtiyseniz vücudunuz su tutmuş olabilir biraz daha fazla su içerek bu durumdan kurtulabilirsiniz.
- Alkollü içecekler vücutta ödeme sebep olur birkaç gün içinde bu durum düzelir.
- Kadınlar için mensturasyon âdet döneminin yaklaşmış olması kiloda 1 -1. 5 kg artış yaratabilir.

Bu ihtimalleri göz önünde bulundurup daha fazla su içip, bağırsaklarınızın düzene girmesini, âdet döneminizin geçmesini bekleyerek sabırlı olun.

Vücutta 1 kg yağlanma olması için fazladan 7 bin kalori almak gerekir. Sadece ufak tefek sapmalar hemen yağlandığınız anlamına gelmez.
1 gr yağ 9 kalori
1 gr protein 4 kalori
1 gr karbonhidrat 4 kalori
1 gr alkol 7 kalori enerji verir.

Sakin ve kararlı olun
- Tatil kilolarını verirken sakin ve kararlı olun, yeme biçiminizi gözden geçirin
- Hızlı kilo verme diyetlerinden uzak durun ve haftada 1 kg verecek şekilde içinde her besinden bulunan az ve sık yemek yeme esasına dayanan ve beraberinde egzersiz olan bir diyetisyen tarafından planlanmış programlar yapın.
- Ekmek ve karbonhidratı tamamen kesen diyetler, tek besin diyetleri gibi diyetleri, size mucize ve sihir vaad eden programları sakın uygulamayın.
- Günlük beslenmenizde ara öğünler ilave ederek metabolizmanın çalışmasına katkıda bulunabilirsiniz. Ama ara öğün içeriklerine dikkat etmeniz de önemlidir. Özellikle saflaştırılmış ürünler, şeker, şekerli ürünler yerine daha komplike besinleri tercih etmeniz (meyve, süt, peynir, kepekli ekmek..) daha doğru olacaktır.
- Çok yoğunsanız ve ara öğün yapacak vaktiniz yoksa yanınızda taşıyabileceğiniz kuru meyve, ceviz veya fındık, diyet bisküvi veya minik peynirli bir sandviç bile sizin metabolizmanızı çalıştıracak ve o esnada ihtiyacınız olan enerjiyi sağlayacaktır.

Diyet ve Beslenme Uzmanı Dilara Koçak
Reply


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Diyet Hataları Sizi Daha Fazla Şişmanlatmasın yelizkorkmaz 0 237 22.05.12, 00:21:52
Last Post: yelizkorkmaz
  oruç ardından fazla kiloları ne yapacağız yelizkorkmaz 0 217 21.05.12, 22:27:24
Last Post: yelizkorkmaz
  Fazla yemek hafıza kaybı riskini artırıyor yelizkorkmaz 0 249 09.04.12, 14:03:50
Last Post: yelizkorkmaz
  Fazla egzersiz, yağ yakımını durduruyor yelizkorkmaz 0 297 18.03.12, 00:02:34
Last Post: yelizkorkmaz
  Fazla E vitamini kemiklere zararlı yelizkorkmaz 0 239 16.03.12, 15:19:51
Last Post: yelizkorkmaz



Users browsing this thread: 1 Guest(s)